مدرک گرایی از بین برنده اخلاق پژوهشی 

وزیر علوم گفت: علاقه زیاد به مدرک گرایی باعث رعایت نشدن اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پنجاه ودومین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین با تاکید بر رعابت اخلاق پژوهشی و علمی در دانشگاه‌ها گفت: علاقه زیاد برای گرفتن مدرک بدون زحمت باعث شده است که اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌ها رعایت نشود.

دکتر منصور غلامی همچنین بر ساماندهی پایان نامه‌های دانشجویی تاکید کرد.

وزیر علوم حرکت به سمت تجاری سازی تحقیقات و مقالات علمی را از اولویت‌های این وزارتخانه بیان کرد و افزود: در بخش ارتباط با صنعت رویکرد خوبی داریم و با تامین منابع مالی توسط صنایع به سمت تجاری سازی تحقیقات و مقالات پیش می‌رویم.

وزیر علوم همچنین کنترل ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: توسعه دانش و فناوری‌های جدید در سطح جامعه و حمایت از رونق تولیدات داخل از وظایف مهم دانشگاههاست.  
 
 غلامی افزود : در بخش ارتباط با صنعت رویکرد خوبی داریم و با تامین منابع مالی توسط صنایع امروز به سمت تجاری سازی تحقیقات و مقالات پیش می‌رویم.
 
به گفته وزیر علوم، ما در ٤٠ سال انقلاب، آموزش عالی کشور را از نو ساخته ایم، آموزش عالی کشور در دوره اول فعالیت خود، تربیت نیروی انسانی را در اولویت کار خود قرار داد.
 
غلامی گفت: خیلی از پزشکان و متخصصان از خارج کشور می‌آمدند، ولی این رویکرد در دهه ٧٠ تغییر کرد و با کمک دانشگاه‌ها نیروی انسانی تربیت شد.
 
او اعلام کرد: هم اکنون ٤٣ پارک علم و فناوری، ١٩٦ مرکز رشد دانشگاهی و بیش از ٥ هزار شرکت دانش بنیان در کشور به سمت تجاری سازی علوم گام برمی دارند.
 
وزیر علوم افزود: در شرایط ویژه‌ای از آموزش عالی کشور و در مسیر تحول و حرکت به سمت بهبود و تقویت فعالیت‌های آموزش عالی در کشور هستیم و این شرایط اقدامات ویژه می‌طلبد.
 
 
انتهای پیام /


تاکید وزیر علوم بر ساماندهی پایانامه های دانشجویی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار